W malinowym chruśniaku

Serce aż się wyrywa, żeby tam wrócić. Niemal żywej duszy na szlaku, podziwiane przez dziury w chmurach przepiękne górskie panoramy, szmer strumienia i zatrzęsienie malin. Doliną Małej Łąki na Kondracką Przełęcz – trasa dobra na rozruch lub by dać ukojenie zmęczonym nogom. Śpieszyć się nie trzeba – wycieczka zajmie nam około sześć godzin.

Busem z Zakopanego docieramy do parkingu przy gajówce Mała Łąka. Tam czeka już na nas wujek Roman, który towarzyszy nam w wyprawie.

Pierwszy odcinek wiedzie szeroką leśną drogą wzdłuż Małołąckiego Potoku. Po pół godzinie spacerku dochodzimy do rozdroża, na którym niebieski szlak odbija na pobliski Miętusi Przysłop i nieco dalszy Małołączniak. My kierujemy się śladem żółtych oznaczeń.

Teraz nie jest już tak płasko, trasa prowadzi zdecydowanie bardziej pod górę. Dochodzimy do szlakowego skrzyżowania – mijamy Ścieżkę nad Reglami. Przed nami otwiera się Wielka Polana Małołącka. Drewniane stoły zapraszają, by posiedzieć i pobiesiadować, tym bardziej, że wokoło pustki. Co rusz spomiędzy chmur spozierają na nas Giewont i urwiste ściany Wielkiej Turni.

Na Wielkiej Polanie Małołąckiej
Wielka Turnia Małołącka
Siodło i Siodłowa Turnia
Grzanie herbatą

Hyc! Na kamyszek!

Ponownie zagłębiamy się w las. Przed nami wdrapywanie się na Kondracką Przełęcz (godzina i 40 minut). Idziemy dość stromą, ale wygodną ścieżką. Od czasu do czasu trzeba robić postoje dla złapania oddechu i dla… malin, których jest tu zatrzęsienie. Po drodze ciekawie prezentuje się Siodłowa Turnia i i Siodło, przez które wiedzie czerwony szlak na Giewont.

W górę, ciągle w górę!
W malinowym chruśniaku
Sapu, sapu, sap
Ta plama pośród drzew to Wielka Polana Małołącka, gdzie śniadaliśmy
Małołąckie Turnie
Na Czerwone Wierchy
Siodłowa Turnia i Siodło

Siodłowa Turnia

Na Przełęczy Kondrackiej tradycyjnie łeb urywa, więc szybko schodzimy w stronę schroniska na Kondratowej Hali. Widoki cudo, a żurek pod chmurką też niczego sobie.

Na Kondrackiej Przełęczy
Ty pójdziesz górą, a ja doliną